افراطیون شیعه و سنی انگیزه بسیاری برای تفرقه افكنی دارند

 

نشست خبری كمیته تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر صبح در دفتر مركزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی واقع در خیابان فاطمی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام و المسلمین"سید حامد علم الهدی"، كه به عنوان جانشین آیت الله تسخیری رئیس این كمیته، در این نشست حضور یافت با تبریك فرارسیدن ربیع الاول و دهه فجر انقلاب اسلامی بر لزوم بهره گیری از بركات این ماه تأكید كرد.

معاون امور ایرانِ مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی،‌ با اشاره به اینكه ماه های ربیع در ميان همه مسلمانان و خصوصا اهل سنت از جایگاه والایی برخوردار است، خاطرنشان كرد: اهل سنت ماه های ربیع الاول و ربیع الثانی را با برگزاری مراسم متنوع برای ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) جشن می گیرند كه متاسفانه در كشورمان آن چنان كه باید و شاید به این موضوع پرداخته نمی شود كه ما تلاش داریم فعالیت ها را در این زمینه گسترش دهیم.

جانشین مسئول كمیته تقریب مذاهب اسلامیِ ستاد دهه فجر در ادامه سخنان خود فتوای مقام معظم رهبری در حرمت توهین به مقدسات اسلامی را مهم برشمرد و اظهار داشت: این فتوا بازتاب گسترده ای در جهان داشت و تأثیر شایانی بر وحدت اسلامی بر جای گذاشت اما در كشورمان چندان در مورد این موضوع كار نشد و باید از این فتوای وحدت آفرین در راستای نهادینه كردن یكپارچگی بین مسلمانان سود جست.

وی در ادامه تأكید كرد: نظریه ای كه در طول تاریخ اسلام از جانب علمای برجسته و دغدغه داران وحدت همانند سید جمال الدین اسد آبادی و شیخ شلتوت و.. مطرح گردید، هم اينك سیاست كلی نظام است.

حجت الاسلام علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع روز ۹ربیع الاول و شبهاتی كه در این زمینه مطرح می گردد، اشاره كرد و گفت:ادعايي كه از سوی افراطیون شیعه در مورد این روز مطرح می گردد، و آن مسئله قتل خلیفه دوم در مسجدالنبی(ص) در اين روز است، پایه و اساس تاریخی ندارد.

وی افزود: در بررسی های تاریخی كه در این زمینه انجام شد، به این نتیجه رسیدیم كه این رخداد اصلا در ماه ربیع الاول نبوده بلكه این احتمال وجود دارد كه در ماه محرم یا دیگر ماه ها رخ داده باشد.

این اندیشمند كشورمان نسبت دادن این واقعه را با "فرحة الزهرا(س)" یا سرور حضرت زهرا(س) را نادرست توصیف كرد و بیان داشت:سروری كه برای حضرت زهرا(س) وشیعیان در این روز وجود دارد به دلیل سالروز آغاز ولایت و امامت حضرت امام زمان(عج) است.

وی با بیان این كه حكومت امام زمان(ع) حتی قبل از میلادش نزد امامان معصوم(ع) مورد تأكید بوده است، تصریح نمود: رسانه ها باید تلاش كنند این نكته را جا بیندارند كه شیعیان این روز را به دلیل آغاز امامت امام زمان(ع) جشن می گیرند و نه چیز دیگر.

حجت الاسلام علم الهدی در ادامه به فرمان رهبر معظم انقلاب در مورد قبر ابولؤلؤ اشاره كرد و گفت: به دستور مقام معظم رهبری قبر ابو لؤلؤ در كاشان كه به یك فرد درویش متعلق بوده است و نه ابولؤلؤ كه در واقع مسلمان نبوده و دین زرتشتی داشته است، را به صورت كامل گل بگیرند و آن را تعطیل كنند.

وی در ادامه برنامه های مجمع برای جلوگیری از نهادینه شدن اختلافات مذهبی در كشور را تبیین نمود و اظهار داشت: دوره های آموزشی اهل سنت تحت عنوان روحانیون اهل سنت كاروان حج، برای رفع شبهات برای برادران سنی مذهب درنظر گرفته شده است و همچنین تاكنون در برگزاری بیش از ۲۰ دوره علمی برای معلمین اهل سنت در قم و استان های مرزی كشورمان مشاركت داشته ایم.

جانشین مسئول كمیته تقریب مذاهب اسلامیِ ستاد دهه فجر افزود: انتشار كتابهایی در قم، جهت زدودن شبهات موجود و مقابله با تفرقه و اختلاف از دیگر برنامه هایی است كه مجمع تقریب نسبت به آن همت گمارده است.

افراطیون شیعه و سنی انگیزه بسیاری برای تفرقه افكنی دارند
در حاشیه این نشست، حجت الاسلام علم الهدی در پاسخ به سوال خبرنگار تقریب مبنی بر راهكارهای مقابله با فعالیتهای شبكه های ماهواره ای ضد تقریبی، بیان نمود:شبكه های ماهواره ای مثل "وصال"و"فدك"با هدف اختلاف افكنی بین پیروان مذاهب اسلامی ایجاد شده اند كه هدف گیری آنها در مسیر ایجاد فتنه تفرقه است.

وی افزود: این شبكه ها با سرمایه گذاری مستقیم سازمان جاسوسی امريكا(سيا CIA) و پول های نفتی عربستان از سوی افراطیون شیعه و سنی كه انگیزه های زیادی برای تفرقه افكنی دارند، ساماندهی شده اند.

معاون امور ایران مجمع تقریب در ادامه گفت: باید اعتراف كنیم كه امكانات این شبكه ها را نداریم اما مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تمام تلاش خود را برای مقابله با آن ها به كار خواهد بست.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 29 آذر 1391برچسب:افراطیون شیعه و سنی انگیزه بسیاری برای تفرقه افكنی دارند , | 20:45 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=